Sunday 14 October 2012

~kitA haNyAlah HAMBANNYA~

~KITA HANYALAH HAMBA ALLAH YANG ESA~

assAlamualaikum shabat2 ana yg dikasihi Allah sekalian...sdikit kata2 YG INGIN dsharekan b'sama shbat semua...

shbat2 sedarlah wahai sahbat...
kita hanyalah hamba Allah yg xpunya apa2 pon,
kita ini hina,kerdil,kosong,kotor...
kita hanyala manusia biasa je shbat...
Allah xpandang pon kite punye harta dan pangkat,apa yg Allah pandang hanyalah TAQWA...
so xyah la kita nk bangga dgn ap yg kita ade skarang nie...
sahbat SEDARLAH bhawa kehidupan dunia ini hanyalah padang p'mainan..
yg KEKAL hanyalh AKHIRAT sana...
sahabt jom sama2 kita jadikan DUNIA ini sbgai LAMAN/LADANG YG SUBUR UNTUK AKHIRAT....

berhentilah BERANGAN dgn benda yg xpasti lgi tue...
xsalah nk belajar ILMU DUNIA,tpi ILMU AKHIRAT jgn sesekali kita LEPASKAN....

WAHAI SAHABAT YG DIKASIHI ALLAH SEKALIAN...CUBA HAYATI BAIT2 KATA BAGINDA INI:

Abu Zar Al-Ghiffari r.a b'kata "sya b'kata kpda Rasulullah s.a.w "apkah kandungan Suhuf Nabi Musa?" baginda menjawab:

"keseluruhan adlh PENGAJARAN".aku merasa hairan t'hadap orang yg yakinkpd KEMATIAN ttpi ia masih terus B'GEMBIRA, aku hairan kpd orang yg yakin kpd NERAKA tt

pi masih KETAWA,aku hairan kpd org yg yakin kpd QADAR,ttpi masih KECEWA,aku hairan t'hadp org yg MELIHAT DUNIA YG MEMBOLAK-BALIK PENGHUNINYA ttpi masih MERASA AMAN t'hadap dunia, aku juga merasa hairan t'hdp org yg menyakini ADANYA HISAB dikemudian hari ttpi masih tetap TIDAK BERAMAL(UNUTK BEKALN)". 


(riwayat ibn haban)





JOMJADIBAIK+ALLAH SUKA+RASUL SAYANG+KELUARGA BAHAGIA=INSYAALLAH(semuanya DENGAN IZIN ALLAH)

No comments:

Post a Comment